Välkommen hit

Jag saknar källor som fungerar i min historieundervisning. Här försöker jag komma tillrätta med det genom att samla och söka ett historiskt källmaterial. Tanken är att jag också ska skapa uppgifter som låter eleverna värdera, tolka och kritiskt granska källorna.

Jag börjar med år 8 som jag kommer att undervisa i höst. De flesta källorna är hämtade ur brittiska och amerkanska samlingar på nätet. Det är ett himla jobb att hitta och översätta dem. Vill du hjälpa till? Bidra gärna med källor och bra idéer på uppgifter.

Cecilia Johansson

Kommentera

